Wszystkie oryginały sprzedawane w gallerystore.pl są pracami wykonanymi osobiście przez artystów w pojedynczych sztukach.
Praca nagradzana:
Praca otrzymała Wyróżnienie podczas Obrony Dyplomu z Malarstwa na Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Obraz powstał w pracowni prof. Wernera Lubosa i stanowi część cyklu dyplomowego autorki pt.: "Jurajskie światło", obronionego w 2012 roku.
Praca wystawiana:
Obraz stanowi część cyklu dyplomowego autorki, za który otrzymała wyróżnienie podczas obrony. Prezentowany był na wielu wystawach indywidualnych oraz zbiorowych w całym kraju, gościł w galeriach takich jak:
- 2023 - Wystawa indywidualna, "Magdalena Barczyk-Kurus - Malarstwo", Miejska Galeria Sztuki MM przy Chorzowskim Centrum Kultury
- 2020 - “Malarstwo”, Biuro Wystaw Artystycznych w Olkuszu, wystawa indywidualna
- 2020 - “Lekcja anatomii”, Ośrodek Promocji Kultury Gaude Mater w Częstochowie, wystawa indywidualna
- 2019 – „Wszechobecność”, Galeria Sztuki Miejskiego Ośrodka Kultury w Radomsku, wystawa indywidualna
- 2019 – „Wielka jest przepaść między nami a światłem…”, Galeria Sztuki Współczesnej Gminnego Ośrodka Kultury im. J. Gniatkowskiego w Poraju, wystawa indywidualna
- 2019 - "Sztuka na pomoc", Ośrodek Promocji Kultury Gaude Mater w Częstochowie, wystawa zbiorowa, połączona ze zbiórką charytatywną
- 2019 - „Misterium światła”, Ośrodek Kultury Andaluzja w Piekarach Śląskich, wystawa prezentująca twórczość dwojga artystów M. Barczyk-Kurus i Ł. Kolmana
- 2018 - „Remedium światła”, Galeria Sztuki Zamostek przy Miejskiej Bibliotece Publicznej w Opolu, wystawa indywidualna
- 2018 - „Misterium światła”, Mysłowicki Ośrodek Kultury, wystawa prezentująca twórczość dwojga artystów M. Barczyk-Kurus i Ł. Kolmana
- 2017 - „Misterium światła”, Miejski Ośrodek Kultury w Jastrzębiu Zdroju, wystawa prezentująca twórczość dwojga artystów M. Barczyk-Kurus i Ł. Kolmana
- 2017 - „Anatomia światła”, Galeria Sztuki Współczesnej „Przytyk” przy Tarnogórskim Centrum Kultury, wystawa indywidualna
- 2016 - „Utkane światłem”, Miejski Dom Kultury w Lublińcu, wystawa indywidualna
- 2015 - XVII Festiwal Sztuki Wysokiej, „Zaparowani…”, Galeria Sztuki Użytkowej „Stalowe Anioły” w Bytomiu
- 2014 - „Intymność światła”, Galeria Promocji Młodych „Antresola”, Miejska Galeria Sztuki w Częstochowie, wystawa indywidualna
- 2014 - „Rozmowa światłem”, Galeria Zawarte, Miejski Ośrodek Kultury w Zawierciu, wystawa indywidualna
- 2013 - Wystawa towarzysząca Świętu 27 pp, Muzeum Miejskie w Częstochowie
- 2012 - Wystawa malarstwa towarzysząca IX Nocy Kulturalnej, Muzeum Miejskie w Częstochowie
- 2012 - Wystawa malarstwa, Muzeum Malarstwa i Rzeźby XIX i XX wieku w Częstochowie
- 2012 - „Jurajskie światło”, Muzeum Malarstwa i Rzeźby XIX i XX wieku w Częstochowie, wystawa indywidualna
- 2012 - Wystawa SHR Częstochowa „Do Broni!”, Muzeum Miejskie w Częstochowie
- 2011 - Wystawa „27. Pułk Piechoty”, Galeria Dobrej Sztuki w Częstochowie
- 2011 - "6 Światów", Miejska Galeria Sztuki w Częstochowie, wystawa laureatów IV Ogólnopolskiego Konkursu im. M. Michalika na Obraz dla Młodych Malarzy
- 2010 - Zawsze z Nadzieją. VIII Dni Kultury Chrześcijańskiej, Muzeum Sztuki Współczesnej XIX i XX wieku w Częstochowie
Obraz pochodzi z cyklu pt.: „Jurajskie światło”, podejmującego próbę ukazania istoty światła oraz jego wpływu na otoczenie. Zbudowany został na zasadzie zestawienia kontrastów światłocieniowych oraz fakturalnych. Mocno impastowa powierzchnia w połączeniu z laserunkowym, usytuowanym centralnie jaśniejącym elementem, stwarza iluzję głębi. Pomimo zawartej w sobie nuty tajemnicy praca budzi poczucie spokoju i harmonii. Zastosowane impasty pogłębiają efekt światłocienia sprawiając, że wygląd obrazu zmienia się w zależności od tego, jak zostanie oświetlony.
Technika, którą posługuje się malarka, została wypracowana przez nią przez lata i stanowi charakterystyczną cechę jej twórczości. Bardzo gruba faktura na obrazach budowana jest wyłącznie poprzez stopniowe nakładanie kolejnych warstw farby za pomocą szpachelek malarskich. Proces ten jest żmudny i czasochłonny, wymagający dużej precyzji i cierpliwości. Mięsiste impasty w zestawieniu z laserunkowymi elementami pogłębiają grę światłocienia, upodabniając obraz do płaskorzeźby. Nawarstwiająca się farba wytwarza mnogość wibrujących rytmów i struktur, które nakłaniają do studiowania malatury obrazu niczym mapy.
Obraz ten można odczytywać wieloznacznie: w sposób abstrakcyjny lub rzeczywisty – widząc w nim mocno wykadrowany element architektury lub - dzięki horyzontalnemu zakomponowaniu - pejzaż.
Namalowany został metodą impastu na trzech, zestawionych ze sobą w formę tryptyku płótnach.
Sygnowany z tyłu, posiada estetycznie wykończone boki, dzięki czemu nie wymaga oprawy. Łączy w sobie elegancję z ekstrawagancją. Jego niekonwencjonalna forma może stanowić świetną propozycję do każdego rodzaju wnętrza, zarówno urządzonego nowocześnie, jak i w sposób klasyczny. Polecany szczególnie do salonu lub sypialni, jak również prywatnego gabinetu. Ze względu na duży gabaryt świetnie będzie prezentował się w przestronnym pomieszczeniu, a także w przestrzeni użyteczności publicznej. Niezaprzeczalnie będzie stanowił mocny akcent na ścianie i nada wnętrzu oryginalnego smaku.
Praca prezentowana była na wielu wystawach, zarówno indywidualnych, jak i zbiorowych. Gościła m.in. w Miejskiej Galerii Sztuki w Częstochowie, Muzeum Częstochowskim, Galerii Sztuki Współczesnej „Zawarte” w Zawierciu, czy Galerii „Przytyk” przy Tarnogórskim Centrum Kultury, czy w Galerii BWA w Olkuszu.