Wszystkie oryginały sprzedawane w gallerystore.pl są pracami wykonanymi osobiście przez artystów w pojedynczych sztukach.
Praca wystawiana:
Obraz prezentowany był na wielu wystawach indywidualnych oraz zbiorowych w całym kraju, brał również udział w wystawie towarzyszącej I Międzynarodowemu Konkursowi Artystycznemu - Pejzaż Współczesny, prezentowanej w Miejskiej Galerii Sztuki w Częstochowie, wystawie interdyscyplinarnej II Internetowego Biennale Młodej Polskiej Sztuki „Dyplom – Początek Drogi” prezentującej twórczość 13 artystów w Galerii Pryzmat w Krakowie oraz w XVII Festiwalu Sztuki Wysokiej w Bytomiu.
Ponadto gościł w galeriach takich jak:
- 2020 - “Malarstwo”, Biuro Wystaw Artystycznych w Olkuszu, wystawa indywidualna
- 2020 - “Lekcja anatomii”, Ośrodek Promocji Kultury Gaude Mater w Częstochowie, wystawa indywidualna
- 2020 - "Sztuka na pomoc", Galeria Sztuki ZPAP w Częstochowie, wystawa zbiorowa, charytatywna, połączona ze zbiórką funduszy na wsparcie najuboższych mieszkańców Afryki, Ameryki Południowej i Azji
- 2020 - "Malarstwo", Klubokawiarnia Alternatywa 21 w Częstochowie, wystawa indywidualna
- 2019 – „Wszechobecność”, Galeria Sztuki Miejskiego Ośrodka Kultury w Radomsku, wystawa indywidualna
- 2019 – „Wielka jest przepaść między nami a światłem…”, Galeria Sztuki Współczesnej Gminnego Ośrodka Kultury im. J. Gniatkowskiego w Poraju, wystawa indywidualna
- 2019 - "Sztuka na pomoc", Ośrodek Promocji Kultury Gaude Mater w Częstochowie, wystawa zbiorowa, połączona ze zbiórką charytatywną
- 2019 - „Misterium światła”, Ośrodek Kultury Andaluzja w Piekarach Śląskich, wystawa prezentująca twórczość dwojga artystów M. Barczyk-Kurus i Ł. Kolmana
- 2018 - „Remedium światła”, Galeria Sztuki Zamostek przy Miejskiej Bibliotece Publicznej w Opolu, wystawa indywidualna
- 2018 - „Misterium światła”, Mysłowicki Ośrodek Kultury, wystawa prezentująca twórczość dwojga artystów M. Barczyk-Kurus i Ł. Kolmana
- 2017 - „Misterium światła”, Miejski Ośrodek Kultury w Jastrzębiu Zdroju, wystawa prezentująca twórczość dwojga artystów M. Barczyk-Kurus i Ł. Kolmana
- 2017 - „Anatomia światła”, Galeria Sztuki Współczesnej „Przytyk” przy Tarnogórskim Centrum Kultury, wystawa indywidualna
- 2016 - „Utkane światłem”, Miejski Dom Kultury w Lublińcu, wystawa indywidualna
- 2015 - XVII Festiwal Sztuki Wysokiej, „Zaparowani…”, Galeria Sztuki Użytkowej „Stalowe Anioły” w Bytomiu
- 2014 - „Intymność światła”, Galeria Promocji Młodych „Antresola”, Miejska Galeria Sztuki w Częstochowie, wystawa indywidualna
- 2014 - „Rozmowa światłem”, Galeria Zawarte, Miejski Ośrodek Kultury w Zawierciu, wystawa indywidualna
- 2013 - IBMPS „Dyplom – Początek Drogi”, Galeria Pryzmat w Krakowie
- 2013 - Wystawa towarzysząca Świętu 27 pp, Muzeum Miejskie w Częstochowie
- 2013 - I Międzynarodowy Konkurs Artystyczny – Pejzaż Współczesny, Miejska Galeria Sztuki w Częstochowie
Obraz pochodzi z cyklu pt.: „Powidoki”, który nawiązuje do zjawiska optycznego. Jest również przenośnią odnoszącą się do wojennej spuścizny malowanych obiektów militarnych. Przedstawia sylwetkę schronu obserwacyjnego wpisaną w pejzaż i całkowicie z nim zespoloną. Widziany pod światło zachodzącego słońca i omiatany nim obiekt, przenika się wzajemnie z malowaną przestrzenią, zatracając kontury i wtapiając w tło. Oglądanie budowli pod światło sprawia, że zmienia ona swą pierwotną kolorystykę, zyskując nowe jakości barwne, będące w kontraście z otoczeniem.
Obraz malowany impastowo, stanowi bogactwo rytmów i struktur. Mięsista materia upodabnia go do płaskorzeźby i wzmaga efekt światłocienia. Praca jest świetlista i żywa w tonacji, pobudza zmysły i hipnotyzuje pulsującymi plamami barwnymi.
Technika, w której obraz powstał, wypracowana została przez autorkę i stanowi charakterystyczną cechę jej twórczości. Bardzo gruba faktura na obrazach budowana jest wyłącznie poprzez stopniowe nakładanie kolejnych warstw farby za pomocą szpachelek malarskich. Proces ten jest żmudny i czasochłonny, wymagający dużej precyzji i cierpliwości. Mięsiste impasty w zestawieniu z laserunkowymi elementami pogłębiają grę światłocienia, upodabniając obraz do płaskorzeźby. Nawarstwiająca się farba wytwarza mnogość wibrujących rytmów i struktur, które nakłaniają do studiowania malatury obrazu niczym mapy.
Obraz brał udział w wielu wystawach indywidualnych oraz zbiorowych, m. in. w wystawie towarzyszącej I Międzynarodowemu Konkursowi Artystycznemu Pejzaż Współczesny, prezentowanej w Miejskiej Galerii Sztuki w Częstochowie, czy Festiwalu Sztuki Wysokiej organizowanym przez Galerię Stalowe Anioły w Bytomiu.
Sygnowany z tyłu, o estetycznie wykończonych bokach, dzięki czemu nie wymaga oprawy. Stanowi świetną propozycję do każdego rodzaju wnętrza, zarówno urządzonego nowocześnie, jak i w sposób klasyczny. Polecany szczególnie do salonu lub sypialni, jak również prywatnego gabinetu. Idealnie urozmaici także przestrzeń publiczną, której nada oryginalnego smaku.