Wszystkie oryginały sprzedawane w gallerystore.pl są pracami wykonanymi osobiście przez artystów w pojedynczych sztukach.
Praca nagradzana:
Praca otrzymała Wyróżnienie podczas Obrony Dyplomu z Malarstwa na Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Obraz powstał w pracowni prof. Wernera Lubosa i stanowi część cyklu dyplomowego autorki pt.: "Jurajskie światło", obronionego w 2012 roku.
Praca wystawiana:
Obraz stanowi część cyklu dyplomowego autorki, za który otrzymała wyróżnienie podczas obrony. Prezentowany był na wielu wystawach indywidualnych oraz zbiorowych w całym kraju, gościł w galeriach takich jak:
- 2023 - Wystawa indywidualna, "Magdalena Barczyk-Kurus - Malarstwo", Miejska Galeria Sztuki MM przy Chorzowskim Centrum Kultury
- 2020 - “Malarstwo”, Biuro Wystaw Artystycznych w Olkuszu, wystawa indywidualna
- 2020 - “Lekcja anatomii”, Ośrodek Promocji Kultury Gaude Mater w Częstochowie, wystawa indywidualna
- 2019 – „Wszechobecność”, Galeria Sztuki Miejskiego Ośrodka Kultury w Radomsku, wystawa indywidualna
- 2019 – „Wielka jest przepaść między nami a światłem…”, Galeria Sztuki Współczesnej Gminnego Ośrodka Kultury im. J. Gniatkowskiego w Poraju, wystawa indywidualna
- 2019 - "Sztuka na pomoc", Ośrodek Promocji Kultury Gaude Mater w Częstochowie, wystawa zbiorowa, połączona ze zbiórką charytatywną
- 2019 - „Misterium światła”, Ośrodek Kultury Andaluzja w Piekarach Śląskich, wystawa prezentująca twórczość dwojga artystów M. Barczyk-Kurus i Ł. Kolmana
- 2018 - „Remedium światła”, Galeria Sztuki Zamostek przy Miejskiej Bibliotece Publicznej w Opolu, wystawa indywidualna
- 2018 - „Misterium światła”, Mysłowicki Ośrodek Kultury, wystawa prezentująca twórczość dwojga artystów M. Barczyk-Kurus i Ł. Kolmana
- 2017 - „Misterium światła”, Miejski Ośrodek Kultury w Jastrzębiu Zdroju, wystawa prezentująca twórczość dwojga artystów M. Barczyk-Kurus i Ł. Kolmana
- 2017 - „Anatomia światła”, Galeria Sztuki Współczesnej „Przytyk” przy Tarnogórskim Centrum Kultury, wystawa indywidualna
- 2016 - „Utkane światłem”, Miejski Dom Kultury w Lublińcu, wystawa indywidualna
- 2015 - XVII Festiwal Sztuki Wysokiej, „Zaparowani…”, Galeria Sztuki Użytkowej „Stalowe Anioły” w Bytomiu
- 2014 - „Intymność światła”, Galeria Promocji Młodych „Antresola”, Miejska Galeria Sztuki w Częstochowie, wystawa indywidualna
- 2014 - „Rozmowa światłem”, Galeria Zawarte, Miejski Ośrodek Kultury w Zawierciu, wystawa indywidualna
- 2013 - Wystawa towarzysząca Świętu 27 pp, Muzeum Miejskie w Częstochowie
- 2012 - Wystawa malarstwa towarzysząca IX Nocy Kulturalnej, Muzeum Miejskie w Częstochowie
- 2012 - Wystawa malarstwa, Muzeum Malarstwa i Rzeźby XIX i XX wieku w Częstochowie
- 2012 - „Jurajskie światło”, Muzeum Malarstwa i Rzeźby XIX i XX wieku w Częstochowie, wystawa indywidualna
- 2012 - Wystawa SHR Częstochowa „Do Broni!”, Muzeum Miejskie w Częstochowie
- 2011 - Wystawa „27. Pułk Piechoty”, Galeria Dobrej Sztuki w Częstochowie
- 2011 - "6 Światów", Miejska Galeria Sztuki w Częstochowie, wystawa laureatów IV Ogólnopolskiego Konkursu im. M. Michalika na Obraz dla Młodych Malarzy
- 2010 - Zawsze z Nadzieją. VIII Dni Kultury Chrześcijańskiej, Muzeum Sztuki Współczesnej XIX i XX wieku w Częstochowie
- 2009 - Wystawa Podyplomowa studentów AJD, Ośrodek Promocji Kultury Gaude Mater w Częstochowie, Muzeum Częstochowskie, Galeria Pod – Nad w Tarnowskich Górach
- 2009 - ARTLOCK – Wystawa malarstwa, rysunku i grafiki, Regionalne Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych Konduktorownia w Częstochowie
- 2009 - Wystawa dyplomowa, Regionalne Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych Konduktorownia w Częstochowie
Obraz pochodzi z cyklu pt.: „Jurajskie światło”, podejmującego próbę ukazania istoty światła oraz jego wpływu na otoczenie. Zbudowany został na zasadzie kontrastów fakturalnych i światłocieniowych. Impastowa powierzchnia utrzymana w ciemnej zielono - szarej tonacji zestawiona została z jasnym, laserunkowo malowanym elementem. Zabieg ten potęguje wrażenie głębi i przestrzeni, buduje również poczucie tajemnicy i dramaturgii. Mięsista powierzchnia nadaje mu większego realizmu sprawiając, że widz ma ochotę przejść przez namalowany otwór.
Obraz przedstawia realistycznie namalowany element architektoniczny, jednak dzięki odpowiedniemu wykadrowaniu oraz geometrycznej formie, nabiera abstrakcyjnego wydźwięku. Może się jawić również jako pejzaż, gdyż pole interpretacji pozostaje nieograniczone.
Technika, którą posługuje się autorka, została wypracowana przez nią przez lata i stanowi charakterystyczną cechę jej twórczości. Bardzo gruba faktura budowana jest wyłącznie poprzez stopniowe nakładanie kolejnych warstw farby za pomocą szpachelek malarskich. Proces ten jest żmudny i czasochłonny, wymagający dużej precyzji i cierpliwości. Mięsiste impasty w zestawieniu z laserunkowymi elementami pogłębiają grę światłocienia, upodabniając obraz do płaskorzeźby. Nawarstwiająca się farba wytwarza mnogość wibrujących rytmów i struktur, które nakłaniają do studiowania malatury obrazu niczym mapy. Pozornie minimalistyczny w formie i kolorze, jednak kiedy przyjrzymy się dokładniej, zobaczymy bogactwo barw złożonych na szlachetne czernie i szarości. Duża przestrzeń jaśniejącej bieli równoważy ciemne partie obrazu i emanuje swą jasnością poza jego ramy.
Praca brała udział w wielu wystawach, zarówno indywidualnych, jak i zbiorowych. Gościła w galeriach na terenie całej Polski, m. in.: w Miejskiej Galerii Sztuki w Częstochowie, Miejskim Ośrodku Kultury w Zawierciu, Galerii Sztuki Współczesnej "Zamostek" w Opolu, OPK Gaude Mater w Częstochowie, Galerii Sztuki Współczesnej "Stalowe Anioły" w Bytomiu, Tarnogórskim Centrum Kultury, Muzeum Częstochowskim i w wielu innych.
Obraz namalowany na płóciennym podobraziu techniką impastu, sygnowany z tyłu. Jego brzegi zostały estetycznie wykończone, dzięki czemu nie wymaga oprawy. Nadaje się do każdego rodzaju wnętrza, zarówno urządzonego klasycznie, jak i w sposób nowoczesny. Szczególnie dobrze będzie prezentował się w salonie czy sypialni, jak również w przestrzeni biurowej, a także w prywatnym gabinecie.