Wszystkie oryginały sprzedawane w gallerystore.pl są pracami wykonanymi osobiście przez artystów w pojedynczych sztukach.
Praca nagradzana:
Praca otrzymała Wyróżnienie podczas Obrony Dyplomu z Malarstwa na Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Obraz powstał w pracowni prof. Wernera Lubosa i stanowi część cyklu dyplomowego autorki pt.: "Jurajskie światło", obronionego w 2012 roku.
Praca wystawiana:
Obraz stanowi część cyklu dyplomowego autorki, za który otrzymała wyróżnienie podczas obrony. Prezentowany był na wielu wystawach indywidualnych oraz zbiorowych w całym kraju, gościł w galeriach takich jak:
- 2020 - “Malarstwo”, Biuro Wystaw Artystycznych w Olkuszu, wystawa indywidualna
- 2020 - “Lekcja anatomii”, Ośrodek Promocji Kultury Gaude Mater w Częstochowie, wystawa indywidualna
- 2019 – „Wszechobecność”, Galeria Sztuki Miejskiego Ośrodka Kultury w Radomsku, wystawa indywidualna
- 2019 – „Wielka jest przepaść między nami a światłem…”, Galeria Sztuki Współczesnej Gminnego Ośrodka Kultury im. J. Gniatkowskiego w Poraju, wystawa indywidualna
- 2019 - "Sztuka na pomoc", Ośrodek Promocji Kultury Gaude Mater w Częstochowie, wystawa zbiorowa, połączona ze zbiórką charytatywną
- 2019 - „Misterium światła”, Ośrodek Kultury Andaluzja w Piekarach Śląskich, wystawa prezentująca twórczość dwojga artystów M. Barczyk-Kurus i Ł. Kolmana
- 2018 - „Remedium światła”, Galeria Sztuki Zamostek przy Miejskiej Bibliotece Publicznej w Opolu, wystawa indywidualna
- 2018 - „Misterium światła”, Mysłowicki Ośrodek Kultury, wystawa prezentująca twórczość dwojga artystów M. Barczyk-Kurus i Ł. Kolmana
- 2017 - „Misterium światła”, Miejski Ośrodek Kultury w Jastrzębiu Zdroju, wystawa prezentująca twórczość dwojga artystów M. Barczyk-Kurus i Ł. Kolmana
- 2017 - „Anatomia światła”, Galeria Sztuki Współczesnej „Przytyk” przy Tarnogórskim Centrum Kultury, wystawa indywidualna
- 2016 - „Utkane światłem”, Miejski Dom Kultury w Lublińcu, wystawa indywidualna
- 2015 - XVII Festiwal Sztuki Wysokiej, „Zaparowani…”, Galeria Sztuki Użytkowej „Stalowe Anioły” w Bytomiu
- 2014 - „Intymność światła”, Galeria Promocji Młodych „Antresola”, Miejska Galeria Sztuki w Częstochowie, wystawa indywidualna
- 2014 - „Rozmowa światłem”, Galeria Zawarte, Miejski Ośrodek Kultury w Zawierciu, wystawa indywidualna
- 2013 - Wystawa towarzysząca Świętu 27 pp, Muzeum Miejskie w Częstochowie
- 2012 - Wystawa malarstwa towarzysząca IX Nocy Kulturalnej, Muzeum Miejskie w Częstochowie
- 2012 - Wystawa malarstwa, Muzeum Malarstwa i Rzeźby XIX i XX wieku w Częstochowie
- 2012 - „Jurajskie światło”, Muzeum Malarstwa i Rzeźby XIX i XX wieku w Częstochowie, wystawa indywidualna
- 2012 - Wystawa SHR Częstochowa „Do Broni!”, Muzeum Miejskie w Częstochowie
- 2011 - Wystawa „27. Pułk Piechoty”, Galeria Dobrej Sztuki w Częstochowie
- 2011 - "6 Światów", Miejska Galeria Sztuki w Częstochowie, wystawa laureatów IV Ogólnopolskiego Konkursu im. M. Michalika na Obraz dla Młodych Malarzy
- 2010 - Zawsze z Nadzieją. VIII Dni Kultury Chrześcijańskiej, Muzeum Sztuki Współczesnej XIX i XX wieku w Częstochowie
Obraz pochodzi z cyklu pt.: „Jurajskie światło”, podejmującego próbę ukazania istoty światła oraz jego wpływu na otoczenie. Zbudowany został na zasadzie zestawienia kontrastów światłocieniowych, kolorystycznych oraz fakturalnych. Przedstawia mocno wykadrowany element architektury militarnej o prostych, geometrycznych kształtach.
Mocno strukturalna powierzchnia obrazu upodabnia go do płaskorzeźby, wzmacniając jego odbiór podwaja realizm przedstawienia. Stonowana kolorystyka złożona z błękitów i szarości zestawionych z barwą brunatną, a także mocne kontrasty światłocieniowe wzbudzają poczucie tajemnicy. Zastosowane impasty wzmagają efekt światłocienia sprawiając, że wygląd obrazu zmienia się w zależności od tego, jak zostanie oświetlony. Kompozycja oraz sposób wykadrowania sprawiają, że obraz można odczytywać jako dzieło abstrakcyjne.
Technika, którą został namalowany, stanowi charakterystyczną cechę twórczości autorki. Faktura budowana jest wyłącznie poprzez stopniowe nakładanie kolejnych warstw farby za pomocą szpachelek malarskich. Proces ten jest żmudny i czasochłonny, wymagający dużej precyzji i cierpliwości. Mięsiste impasty pogłębiają grę światłocienia, upodabniając obraz do płaskorzeźby. Nawarstwiająca się farba wytwarza mnogość wibrujących rytmów i struktur, które nakłaniają do studiowania malatury obrazu niczym mapy.
Opisywany obraz prezentowany był na wielu wystawach, zarówno indywidualnych, jak i zbiorowych. Gościł m.in. w Miejskiej Galerii Sztuki w Częstochowie, Muzeum Częstochowskim, Galerii Sztuki Współczesnej „Zawarte” w Zawierciu, Galerii „Zamostek” w Opolu, czy Galerii „Przytyk” przy Tarnogórskim Centrum Kultury.
Namalowany metodą impastu na płóciennym podobraziu, sygnowany z tyłu. Posiada estetycznie wykończone boki, dzięki czemu nie wymaga oprawy. Obraz łączy w sobie elegancję z ekstrawagancją. Jego niekonwencjonalna forma może stanowić świetną propozycję do każdego rodzaju wnętrza, zarówno urządzonego nowocześnie, jak i w sposób klasyczny. Polecany szczególnie do salonu lub sypialni, jak również prywatnego gabinetu. Idealnie urozmaici także przestrzeń publiczną, której nada oryginalnego smaku.