Wszystkie oryginały sprzedawane w gallerystore.pl są pracami wykonanymi osobiście przez artystów w pojedynczych sztukach.
Praca wystawiana:
Praca wielokrotnie prezentowana była w galeriach sztuki w całej Polsce, brała udział w wystawach zarówno zbiorowych, jak i indywidualnych, między innymi:
- 2020, „Lekcja anatomii” – Ośrodek Promocji Kultury Gaude Mater, Częstochowa, wystawa indywidualna
- 2020, "Malarstwo", Galeria Sztuki BWA w Olkuszu, wystawa indywidualna, wystawa indywidualna
- 2019, „Misterium światła”, Ośrodek Kultury Andaluzja w Piekarach Śląskich, wystawa prezentująca twórczość dwojga artystów - M. Barczyk-Kurs i Ł. Kolmana
- 2019, „Wielka jest przepaść między nami a światłem…”, Galeria Sztuki Współczesnej, GOK im. J. Gniatkowskiego w Poraju, wystawa indywidualna
- 2019, „Wszechobecność” - MOK w Radomsku, wystawa indywidualna
- 2018, „Misterium światła”, Mysłowicki Ośrodek Kultury, wystawa prezentująca twórczość dwojga artystów - M. Barczyk-Kurs i Ł. Kolmana
- 2018, „Remedium światła”, Galeria Zamostek przy MBP w Opolu, wystawa indywidualna
- 2017, „Anatomia światła”, Galeria Sztuki Współczesnej „Przytyk”, Tarnogórskie Centrum Kultury, wystawa indywidualna
- 2017, „Misterium światła”, Miejski Ośrodek Kultury w Jastrzębiu Zdroju, wystawa prezentująca twórczość dwojga artystów - M. Barczyk-Kurs i Ł. Kolmana
- 2016, „Utkane światłem”, Miejski Dom Kultury w Lublińcu, wystawa indywidualna
Obraz pochodzący z cyklu pt.: „Lekcja anatomii”, przedstawia obiekt architektury militarnej, polski schron bojowy wchodzący w skład częstochowskiej linii umocnień.
Fakturalna powierzchnia malowanego obiektu w zestawieniu z laserunkowym tłem potęguje efekt światłocienia i pogłębia wrażenie trójwymiarowości. Szczegółowo namalowany plan przekrojowy schronu, wykonany na podstawie dokumentów archiwalnych, nadaje ciekawego i tajemniczego charakteru. Dzięki temu zabiegowi możemy przenieść się do jego wnętrza. Mocna kolorystyka tła oraz zastosowane kontrasty potęgują dramaturgię i pobudzają wyobraźnię. Obraz emanuje energią, a jednocześnie odsyła do kontemplacji. Forma, w jakiej został ukazany obiekt architektoniczny, jego wykadrowanie oraz umiejscowienie w nieokreślonej i odrealnionej przestrzeni tła - nadają abstrakcyjnego wydźwięku. Efekt ten jest wzmożony dodatkowo poprzez geometryczną prostotę bryły schronu. Obraz stanowi próbę dogłębnej analizy, zarówno samego obiektu, jak i zjawiska świetlnego.
Technika, w której obraz powstał, wypracowana została przez autorkę i stanowi charakterystyczną cechę jej twórczości. Bardzo gruba faktura na obrazach budowana jest wyłącznie poprzez stopniowe nakładanie kolejnych warstw farby za pomocą szpachelek malarskich. Proces ten jest żmudny i czasochłonny, wymagający dużej precyzji i cierpliwości. Warstwa laserunkowa oraz plany architektoniczne malowane są za pomocą odpowiedniej grubości pędzli. Mięsiste impasty w zestawieniu z laserunkowymi elementami pogłębiają grę światłocienia, upodabniając obraz do płaskorzeźby. Nawarstwiająca się farba wytwarza mnogość wibrujących rytmów i struktur, które nakłaniają do studiowania malatury obrazu niczym mapy.
Obraz prezentowany były na wielu wystawach indywidualnych i zbiorowych, m. in. w Ośrodku Promocji Kultury Gaude Mater w Częstochowie, Galerii Sztuki Zawarte w Zawierciu, Muzeum Częstochowskim, Muzeum Malarstwa i Rzeźby XIX i XX wieku w Częstochowie, czy Galerii Miejskiego Domu Kultury w Radomsku.
Namalowany na płóciennym podobraziu techniką impastu, sygnowany z tyłu. Dzięki estetycznie wykończonym bokom obraz nie wymaga oprawy. Nadaje się do każdego rodzaju wnętrza, zarówno urządzonego w sposób klasyczny, jak i nowoczesny. Świetnie będzie prezentował się w gabinecie lub przestrzeni biurowej, jak również we wnętrzu mieszkalnym. Idealny na prezent ślubny, ale nie tylko.