Przygotujemy WIZUALIZACJĘ obrazu w Twoim wnętrzu GRATIS. Napisz do nas: galeria@gallerystore.pl
Wszystkie oryginały sprzedawane w gallerystore.pl są pracami wykonanymi osobiście przez artystów w pojedynczych sztukach.
Praca wystawiana:
- 2018 - „Remedium światła”, Galeria Sztuki Zamostek przy Miejskiej Bibliotece Publicznej w Opolu, wystawa indywidualna
- 2017 - „Anatomia światła”, Galeria Sztuki Współczesnej „Przytyk” przy Tarnogórskim Centrum Kultury, wystawa indywidualna
- 2016 - „Utkane światłem”, Miejski Dom Kultury w Lublińcu, wystawa indywidualna
Obraz przedstawia budynek potocznie zwany „Pałacykiem Mottego”, związany z bogatą historią jednej z zabytkowych fabryk włókienniczych w Częstochowie. Przez pewien czas jego mieszkańcem był Andrè Stalens, dziadek francuskiej aktorki Juliette Binoche.
Obraz pochodzi z cyklu pt.: „W jasnym cieniu wieży”. Ten nieco przewrotny tytuł stanowi nawiązanie do głównego zabytku miasta Częstochowy, z której wywodzi się autorka. Cykl przywołuje i upamiętnia zabytkową architekturę miasta, często zapomnianą i mocno niszczejącą. Autorka obrazu, poza sztuką interesuje się również historią zabytków i architektury Częstochowy, nad którymi prowadziła swojego czasu badania.
Obraz namalowany został na zasadzie zestawienia kontrastów światłocieniowych, kolorystycznych oraz fakturalnych. Dzięki mocnej w wyrazie kolorystyce oraz użytym środkom formalnym, budynek jawi się tajemniczo, intrygująco i nieco bajkowo. W tle umieszczony został rysunek przekrojowy pałacyku, wykonany na podstawie autentycznych, archiwalnych planów, a także sylwetka części zabudowań fabrycznych. Podczas, gdy sama bryła budynku odzwierciedlona została zgodnie z rzeczywistością, kolorystyka oraz tło obrazu pozostają wyłączną interpretacją autorki.
Technika, którą posługuje się malarka, wypracowana została przez nią i stanowi charakterystyczną cechę jej twórczości. Bardzo gruba faktura na obrazach budowana jest wyłącznie poprzez stopniowe nakładanie kolejnych warstw farby za pomocą szpachelek malarskich. Proces ten jest żmudny i czasochłonny, wymagający dużej precyzji i cierpliwości. Warstwa laserunkowa oraz plany architektoniczne malowane są za pomocą odpowiedniej grubości pędzli. Mięsiste impasty w zestawieniu z laserunkowymi elementami pogłębiają grę światłocienia, upodabniając obraz do płaskorzeźby. Nawarstwiająca się farba wytwarza mnogość wibrujących rytmów i struktur, które nakłaniają do studiowania malatury obrazu niczym mapy.
Obraz sygnowany z tyłu, namalowany został techniką impastu na podobraziu płóciennym. Dzięki estetycznie wykończonym brzegom nie wymaga oprawy.
Idealnie rozświetli i ożywi każdego rodzaju wnętrze, nadając mu oryginalności. Polecany szczególnie do salonu lub sypialni, będzie świetnym pomysłem do prywatnego gabinetu, sprawdzi się w przestrzeni biurowej. Może być również dobrą alternatywą na ścianę pokoju dziecięcego. Doskonały pomysł na prezent ślubny lub urodzinowy, ale nie tylko.