Wszystkie oryginały sprzedawane w gallerystore.pl są pracami wykonanymi osobiście przez artystów w pojedynczych sztukach.
Praca nagradzana:
Praca otrzymała Wyróżnienie podczas Obrony Dyplomu z Malarstwa na Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Obraz powstał w pracowni prof. Wernera Lubosa i stanowi część cyklu dyplomowego autorki pt.: "Jurajskie światło", obronionego w 2012 roku.
Praca wystawiana:
Obraz stanowi część cyklu dyplomowego autorki, za który otrzymała wyróżnienie podczas obrony. Prezentowany był na wielu wystawach indywidualnych oraz zbiorowych w całym kraju, gościł w galeriach takich jak:
- 2023 - Wystawa indywidualna, "Magdalena Barczyk-Kurus - Malarstwo", Miejska Galeria Sztuki MM przy Chorzowskim Centrum Kultury
- 2020 - “Malarstwo”, Biuro Wystaw Artystycznych w Olkuszu, wystawa indywidualna
- 2020 - “Lekcja anatomii”, Ośrodek Promocji Kultury Gaude Mater w Częstochowie, wystawa indywidualna
- 2019 – „Wszechobecność”, Galeria Sztuki Miejskiego Ośrodka Kultury w Radomsku, wystawa indywidualna
- 2019 – „Wielka jest przepaść między nami a światłem…”, Galeria Sztuki Współczesnej Gminnego Ośrodka Kultury im. J. Gniatkowskiego w Poraju, wystawa indywidualna
- 2019 - "Sztuka na pomoc", Ośrodek Promocji Kultury Gaude Mater w Częstochowie, wystawa zbiorowa, połączona ze zbiórką charytatywną
- 2019 - „Misterium światła”, Ośrodek Kultury Andaluzja w Piekarach Śląskich, wystawa prezentująca twórczość dwojga artystów M. Barczyk-Kurus i Ł. Kolmana
- 2018 - „Remedium światła”, Galeria Sztuki Zamostek przy Miejskiej Bibliotece Publicznej w Opolu, wystawa indywidualna
- 2018 - „Misterium światła”, Mysłowicki Ośrodek Kultury, wystawa prezentująca twórczość dwojga artystów M. Barczyk-Kurus i Ł. Kolmana
- 2017 - „Misterium światła”, Miejski Ośrodek Kultury w Jastrzębiu Zdroju, wystawa prezentująca twórczość dwojga artystów M. Barczyk-Kurus i Ł. Kolmana
- 2017 - „Anatomia światła”, Galeria Sztuki Współczesnej „Przytyk” przy Tarnogórskim Centrum Kultury, wystawa indywidualna
- 2016 - „Utkane światłem”, Miejski Dom Kultury w Lublińcu, wystawa indywidualna
- 2015 - XVII Festiwal Sztuki Wysokiej, „Zaparowani…”, Galeria Sztuki Użytkowej „Stalowe Anioły” w Bytomiu
- 2014 - „Intymność światła”, Galeria Promocji Młodych „Antresola”, Miejska Galeria Sztuki w Częstochowie, wystawa indywidualna
- 2014 - „Rozmowa światłem”, Galeria Zawarte, Miejski Ośrodek Kultury w Zawierciu, wystawa indywidualna
- 2013 - Wystawa towarzysząca Świętu 27 pp, Muzeum Miejskie w Częstochowie
- 2012 - Wystawa malarstwa towarzysząca IX Nocy Kulturalnej, Muzeum Miejskie w Częstochowie
- 2012 - Wystawa malarstwa, Muzeum Malarstwa i Rzeźby XIX i XX wieku w Częstochowie
- 2012 - „Jurajskie światło”, Muzeum Malarstwa i Rzeźby XIX i XX wieku w Częstochowie, wystawa indywidualna
- 2012 - Wystawa SHR Częstochowa „Do Broni!”, Muzeum Miejskie w Częstochowie
- 2011 - Wystawa „27. Pułk Piechoty”, Galeria Dobrej Sztuki w Częstochowie
- 2011 - "6 Światów", Miejska Galeria Sztuki w Częstochowie, wystawa laureatów IV Ogólnopolskiego Konkursu im. M. Michalika na Obraz dla Młodych Malarzy
- 2010 - Zawsze z Nadzieją. VIII Dni Kultury Chrześcijańskiej, Muzeum Sztuki Współczesnej XIX i XX wieku w Częstochowie
Obraz pochodzi z cyklu pt.: „Jurajskie światło”, podejmującego próbę ukazania istoty światła oraz jego wpływu na otoczenie.
Namalowany na zasadzie zestawienia kontrastów światłocieniowych, fakturalnych i kolorystycznych. Mocno impastowa powierzchnia w połączeniu z laserunkiem potęguje efekt światłocienia oraz upodabnia obraz do płaskorzeźby. Duży format wraz z agresywną fakturą powierzchni wzmagają wrażenie monumentalności. Pomimo zawartej w sobie nuty tajemnicy, praca budzi poczucie spokoju i harmonii. Impasty w zestawieniu z laserunkiem sprawiają, że wygląd obrazu zmienia się w zależności od tego, jak zostanie oświetlony. Pozornie ascetyczny w kolorze, kiedy przyjrzymy się z bliska zadziwi nas bogactwem barw złożonych na szlachetne szarości i czernie. Ze względu na sposób wykadrowania, horyzontalność oraz prostotę kompozycji, obraz można postrzegać dwojako - jako pejzaż (co sugeruje tytuł) lub dzieło abstrakcyjne.
Technika, którą posługuje się malarka, wypracowana została przez lata i stanowi charakterystyczną cechę jej twórczości. Bardzo gruba faktura na obrazach budowana jest wyłącznie poprzez stopniowe nakładanie kolejnych warstw farby za pomocą szpachelek malarskich. Proces ten jest żmudny i czasochłonny, wymagający dużej precyzji i cierpliwości. Mięsiste impasty w zestawieniu z laserunkowymi elementami pogłębiają grę światłocienia, upodabniając obraz do płaskorzeźby. Nawarstwiająca się farba wytwarza mnogość wibrujących rytmów i struktur, które nakłaniają do studiowania malatury obrazu niczym mapy.
Obraz prezentowany był na wielu wystawach, zarówno indywidualnych, jak i zbiorowych, m. in. w Muzeum Częstochowskim oraz w Miejskiej Galerii Sztuki w Częstochowie, Galerii Sztuki Zawarte w Zawierciu, czy Galerii Sztuki Zamostek przy MBP w Opolu.
Namalowany metodą impastu na dwóch płóciennych podobraziach, zestawionych w formę dyptyku. Sygnowany z tyłu, posiada estetycznie wykończone boki, dzięki czemu nie wymaga oprawy. Jego oryginalna forma wkomponuje się w każde, zarówno klasyczne, jak i nowocześnie urządzone wnętrze. Idealny do salonu lub sypialni, doskonały także do przestrzeni biurowej lub prywatnego gabinetu. Świetnie urozmaici przestrzeń użyteczności publicznej. Oryginalny pomysł na prezent ślubny lub imieninowy, ale nie tylko.