-
Wszystkie oryginały sprzedawane w gallerystore.pl są pracami wykonanymi osobiście przez artystów w pojedynczych sztukach.
Miasto to temat bardzo rozległy w sztuce. Moja fascynacja nim nie miała jednak konkretnej formy. W momencie, kiedy zdałam sobie sprawę z atutu, jakim jest zdobyte wykształcenie na studiach architektonicznych, poczułam, że muszę to wykorzystać w moim malarstwie. Projektując, szkicując mapy wrażeniowe, kompozycyjne tworzyłam własne miasto, które potem z różnych widoków perspektywicznych malowałam. Malarstwem opowiadam o pustce i samotności, jaką odczuwam w moim wewnętrznym rozdarciu między dwiema pasjami: architekturą i malarstwem. Emocje pustki skierowały mnie do artystów takich jak : Chirico, Escher i Huculak, którzy pomogli mi poukładać myśli i jeszcze bardziej zanurzyć się w moim świecie. Pomogli mi zrozumieć samotności, jako pustkę otoczenia, w którym się znajduje. Jak pierwsze wrażenia, kiedy znajdujemy się w obcym mieście, kiedy jest ono dla nas całkowicie anonimowe. Perspektywa z lotu ptaka najbardziej oddaje, dla mnie, uczucie osamotnienia. Miasta zazwyczaj ujawniają ją rzadko. Staram się pokazać moją wizję miasta odartego ze wszystkiego, co znamy i jest nam bliskie. Miasta, które jest chłodne, w którym nastrój determinowany jest płaskim kolorem, który w zestawieniach okazuje się ujawniać głębię. Nie jest to projekcja brył sześciennych malowanych, szkicowanych od linijki. Pozwalam sobie na błędy jak lekkie wygięcia krawędzi, lekkie zmiany w perspektywie, czy gdzieś przypadkowe chlapnięcie. Ma to na celu pewną iluzję miasta idealnego, gdzie w momencie, gdy podchodzimy bliżej, dostrzegamy małe potyczki. Takie drobnostki są bardzo ważne, ponieważ jak detale w architekturze dodają charakter człowieczeństwa z tym przeze mnie przedstawionym geometrycznym świecie. Cykl, który przygotowałam do dyplomu jest dla mnie uspokojeniem się i akceptacją moich decyzji życiowych. Buduję własne Miasto. Płótna, które wykorzystuję muszą być duże, by pochłaniać w całości widza. Zestawienie cyklu ma stworzyć wrażenie „unoszenia się nad miastem”. Na swój własny użytek przekształcam przestrzeń. W swoim dyplomie posługuję się techniką rysunku, szkła oraz farb olejnych. Plan miasta musiał być narysowany, miasto musiało być zbudowane, by obrazy, na których mój świat jest przedstawiony mogły powstać.