Zwierzęta w naszym życiu i w sztuce. Część 2.

Może nie dostrzeżemy na jakimś obrazie wizerunku psa lub kota, może nie usłyszymy zbyt wielu piosenek o wychowywaniu szczeniaków, ale zwierzęta potrafią zmieniać ludzi i wpływać na nich bardzo mocno. Obecnie najpopularniejszą formą uwieczniania wizerunków zwierząt jest fotografia. Za pomocą telefonu komórkowego ludzie kręcą filmy i robią zdjęcia, które później zamieszczają na portalach społecznościowych i … Czytaj dalej Zwierzęta w naszym życiu i w sztuce. Część 2.

Zwierzęta w naszym życiu i w sztuce. Część 1.

Psy, koty, szczurki, chomiki, papugi, świnie czy różnego rodzaju gady – każdy z nas miał, ma lub będzie kiedyś mieć jakiegoś pupila w domu, nad którym będzie czuwał, o którego będzie się troszczył i którego będzie kochać. Oczywiście w większości przypadków ograniczymy się do kotów lub psów, bo nie każdy przepada za gryzoniami czy zwierzętami … Czytaj dalej Zwierzęta w naszym życiu i w sztuce. Część 1.

Do sztuki nie można nikogo zmuszać. Część 2.

Niechęć jaka rodzi się w ludziach z powodu przymusowego nakłaniania ich do kontaktu ze sztuką widoczna jest przede wszystkim w przypadku szkół, gdzie uczniowie niemal każdego dnia muszą obcować ze sztuką różną. Powieści, poezja, muzyka poważna, malarstwo czy rzeźby – nauczyciele z racji swojego wieku i wykształcenia zawsze uważać będą, że dzieła, które pokazują uczniom … Czytaj dalej Do sztuki nie można nikogo zmuszać. Część 2.

Do sztuki nie można nikogo zmuszać. Część 1.

Jak działa nasz umysł, gdy tylko ktoś próbuje narzucić nam swoje zdanie, zmusić nas do zrobienia czegokolwiek lub po prostu bardziej stanowczo odwieść nas od naszych racji? Oczywiście buntem, bowiem ludzie nie lubią narzucania im czegokolwiek z góry, a tym bardziej rzeczy i opinii, które nie są zgodne z ich przekonaniami. Bunt ten może przybierać … Czytaj dalej Do sztuki nie można nikogo zmuszać. Część 1.

Sztuka w szkołach. Część 2.

Sztuka w szkołach jest mocno obecna na wielu lekcjach, ale nie jest ona podawana nastolatkom w atrakcyjnej formie. Najpopularniejszym wydaniem „Pana Tadeusza” jest to, które jest streszczeniem połączonym z analizą wszystkich elementów pod kątem egzaminów. Młodzi ludzie są leniwi i to bardzo, a zachętą dla nich do obcowania ze sztuką nie jest na pewno przymuszanie … Czytaj dalej Sztuka w szkołach. Część 2.

Sztuka w szkołach. Część 1.

Edukacji nie da się uniknąć dobrowolnie. W pewnym momencie naszego życia rodzice decydują za nas do którego żłóbka pójdziemy i w której podstawówce będziemy się później uczyć. Gimnazjum również narzucane jest nam z góry, a przynajmniej w większości przypadków. Dopiero w przypadku liceum młodzi ludzie mają wybór i mogą starać się o przyjęcie do lepszych … Czytaj dalej Sztuka w szkołach. Część 1.

Co internet ma wspólnego ze sztuką? Część 2.

Czy jest coś jeszcze? Można dojść do wniosku, że internet sam w sobie jest jednym wielkim dziełem sztuki, które ma wielu ojców i wiele matek, a z każdym dniem rozwija się i rozrasta do jeszcze bardziej niewyobrażalnych rozmiarów. Wchodząc na dowolną stronę internetową oceniamy ją najpierw pod względem estetycznym. Sprawdzamy dobór kolorów, układ elementów na … Czytaj dalej Co internet ma wspólnego ze sztuką? Część 2.

Co internet ma wspólnego ze sztuką? Część 1.

Czy jest jakiś inny element rozwoju technologicznego, który w ciągu kilkunastu, kilkudziesięciu lat stał się nie tylko drugim domem dla wielu z nas, ale również pracą, sposobem na spędzanie wolnego czasu, metodą na poznawanie nowych ludzi i spotykanie miłości swojego życia, poza internetem? Czy jakiś inny element, który został stworzony przez człowieka jest w stanie … Czytaj dalej Co internet ma wspólnego ze sztuką? Część 1.

Błędne interpretacje sztuki zdarzać się mogą wszystkim. Część 2.

Jest wielce niesprawiedliwym, by coś lub kogoś oceniać na podstawie drobnostek, które często niewiele mają wspólnego z daną osobą lub rzeczą. Sztuka cierpi często z tego powodu i zostaje niesłusznie oskarżana o mało popularne rzeczy, a często nawet cenzurowana i spychana na margines, tylko dlatego, że ktoś nie miał czasu lub ochoty zagłębić się w … Czytaj dalej Błędne interpretacje sztuki zdarzać się mogą wszystkim. Część 2.

Błędne interpretacje sztuki zdarzać się mogą wszystkim. Część 1.

W tytule tego wpisu kryje się mały haczyk, którego ktoś może nie dostrzec. Bo która interpretacja jakiegokolwiek dzieła sztuki jest słuszna, a która błędna? Jak jesteśmy w stanie to ocenić? Czy słuszne jest to, co sądzi wielu ludzi jednocześnie o jakimś obrazie czy o jakiejś płycie muzycznej? Czy jedyna dobra interpretacja to ta, która wypływa … Czytaj dalej Błędne interpretacje sztuki zdarzać się mogą wszystkim. Część 1.