(1976 - Dębica)
Artystka, z zawodu architekt, ukończyła Wydział Architektury i Urbanistyki Politechniki Krakowskiej, absolwentka Liceum Sztuk Plastycznych w Tarnowie.
Malarstwo olejne na płótnie jest jej ulubioną techniką. W pracach łączy abstrakcję geometryczną z malarstwem realistycznym. Tworzy kompozycje złożone z przenikających się płaszczyzn, planów i barw. Często są to niedopowiedziane zarysy przedmiotów lub postaci. Formy spotykają się ze sobą, krzyżują, przecinają, zachodzą jedne na drugie. W obrazach zgłębia kwestie oddziaływania między obiektami, dąży do upraszczania kształtów, redukuje rzeczy zbędne aby uzyskać większą siłę wyrazu. Prezentowała swoje prace na wielu wystawach zbiorowych.
Prace w kolekcjach prywatnych w kraju i zagranicą.
Łukasz Wiącek, kurator Muzeum Narodowego w Lublinie, kolekcjoner, kulturoznawca i historyk sztuki, właściciel WIACEK COLLECTION o twórczości Agnieszki Krawczyk:
„Zetknąwszy się po raz pierwszy z twórczością Agnieszki Krawczyk gdzieś w głębi pamięci, bardzo cicho i niewyraźnie, prawie niezrozumiale majaczyła mi pewna zasłyszana lub przeczytana niegdyś myśl - zdanie wypowiedziane przez człowieka będącego jednym z najznamienitszych marszandów minionej epoki – tego byłem pewien! Długo nie mogłem jednak wyostrzyć w pamięci myśli D. H. Kahnweiler-a, aż do chwili gdy obraz zawisnął na ścianie gabinetu, w którym opracowuję obiekty znajdujące się w WiacekCollection... Możliwość obcowania z obrazem daje bowiem sposobność do jego kontemplacji, powolnego śledzenia zmieniających się wewnątrz-obrazowych struktur, budujących dzieło sztuki.
I tak, z każdą upływającą chwilą spędzoną z obrazem, z zakamarków mojej pamięci wydobywała się do tej pory zamglona sentencja, traktująca o malarstwie „dzisiejszym” - „dzisiejszym” dla D. H. Kahnweiler-a: „To malarstwo dzisiejsze (…), nie wywołuje skandalu: nie może go wywołać bo nie jest figuratywne. Rola malarstwa jest bardzo szlachetna. (…) Malarstwo pokazuje nam i stwarza świat zewnętrzny: kiedy ta wizja świata jest nowa, kiedy znaki odkryte przez malarzy są nowe, powstaje pewne zahamowanie, konflikt który sprawia, że ludzie widzą przedmioty, ale nie widzą ich tak jak przyzwyczaili się je widzieć…”
Krawczyk fascynuje obiekt, któremu poświęca główne miejsce w swoich pracach, sytuując go w niedookreślonej przestrzeni będącej w nieustannym ruchu. Artystka stara się przedstawić rzeczywistość widzialną, ale nieoczywistą. Charakterystyczne dla malarki staje się zatem balansowanie pomiędzy przedstawieniem figuratywnym, a znakiem abstrakcyjnym. Język artystyczny, którego używa Krawczyk konsekwentnie dąży do deformacji zastanej formy – rozumianej tu jako zabieg jej uproszczenia; rozbicia na niemal bliźniacze płaszczyzny, nakładające i przenikające się wzajemnie. W efekcie martwe natury, rozbite na drobne abstrakcyjne powierzchnie, są niemal nieuchwytne jako całość. A niepokojące spięcia pomiędzy płaszczyznami, łagodzone są spójną i dopełniającą się kolorystyką – co w konsekwencji doprowadza do nieuchwytności, dających wrażenie zmiennych, przenikających się i migotliwych form przestrzennych.”
Wystawy :
- luty-marzec 2022- Wystawa zbiorowa w Galerii MOK w Dębicy;
- lipiec-sierpień 2021-VIII SALON BWA TARNÓW 2021;
- luty 2021 - wystawa zbiorowa w Galerii MOK w Dębicy;
- luty 2020 - Wystawa Środowiskowa w Galerii MOK w Dębicy;
- luty 2019 - Wystawa Środowiskowa w Galerii MOK w Dębicy;
- marzec 2018 II Przegląd Sztuki Współczesnej Nowa Awangarda w Katowickiej Galerii Szyb Wilson;
- luty 2018 rok - Wystawa Środowiskowa Dębica 2018 w Galerii MOK w Dębicy;
- luty 2017 rok - Wystawa Środowiskowa Dębica 2017 w Galerii MOK w Dębicy;
- grudzień 2017 rok - Wystawa Młodej Plastyki Bocheńskiej II.