Agnieszka Kopczyńska-Kardaś – malarka abstrakcyjna. Absolwentka Wydziału Malarstwa i Grafiki Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Gdańsku, gdzie studiowała Malarstwo i Grafikę pod kierunkiem prof. Jerzego Ostrogórskiego oraz prof. Kiejstuta Bereźnickiego. Dyplom z Malarstwa uzyskała w 1993 roku. Obraz malarki jest w stałych zbiorach Muzeum Narodowego w Gdańsku w Oddziale Sztuki Współczesnej. Uczestniczka wielu wystaw indywidualnych i zbiorowych w kraju i zagranicą, między innymi w Anglii i Niemczech. Jej prace znajdują się obecnie w kolekcjach prywatnych oraz instytucjach państwowych.
Wystawy indywidualne:
1996 Muzeum Narodowe Oddział Sztuki Współczesnej Gdańsk
1997 Galery Dino Da Vinci Hannover
1998 Galeria Portal Gdańsk
1999 Art Gallery Polski Ośrodek Społeczno-Kulturalny Londyn
1999 Galeria Lat Di Tied Nordstrand
2001 Muzeum Narodowe Oddział Sztuki Współczesnej Gdańsk
2002 Galeria Polony Poznań
2004 Galeria Polskiego Związku Artystów Plastyków Gdańsk
2014 WiM Biblioteka Gdańsk
2019 Galeria Metamorfozy, Warszawa
Wystawy zbiorowe
1994 Galeria Sztuki Promocyjnej w Legnicy
1997 Muzeum Narodowe Oddział Sztuki Współczesnej, Gdańsk „33+3”
2010 Muzeum Narodowe Odział Sztuki Współczesnej „100 Lecie Abstrakcji”
2019 ZPAP Oddział Gdańsk, Forum
2019 Festival Les Decades, Brioude, Francja
2019 Targi Sztuki Dostępnej, Warszawa
2019/2020 Galeria ZPAP (ul. Piwna), Gdańsk „Magia Morza”
2020 Festival Les Decades Brioude, Francja
2019 Galeria Związku Polskich Artystów Plastyków Gdańsk
2021 XIII Międzynarodowe Targi Sztuki w Wenecji
2021 Galeria Rossocinabro Rzym
2021 Międzynarodowy konkurs malarski im. Modiglianiego w Spoleto Włochy
2022 Międzynarodowe Targi Sztuki ArtShopping Luwr Paryż
2022 Galeria Beauty Du Matin Calme Paryż
2023 Galeria Medina Rzym
"Agnieszka Kopczyńska-Kardaś jest malarką, która wyrazy swojego podziwu wobec przyrody ustawicznie koduje na płótnach przy pomocy koloru, faktury i syntetycznego znaku. W ten sposób rodzą się liryczne, subtelne, ale również pełne wyrazu abstrakcyjne kompozycje. O tym, czym dla malarki jest pejzaż, a także o znaczeniu koloru i pomysłach na przyszłe projekty rozmawia z artystką Katarzyna Zahorska". RYNEK I SZTUKA 1.02.2017r.
"Agnieszkę Kopczyńską-Kardaś można nazwać spadkobierczynią twórczych eksperymentów Tadeusza Dominika. Jej abstrakcyjne pejzaże nawiązują do prac zmarłego artysty nie tylko za sprawą stosowanego przez nią graficznego kodu zgeometryzowanych znaków, ale również samym podejściem do koloru. Podobnie jak w przypadku twórczości Dominika, u Kopczyńskiej-Kardaś barwa stanowi decydujący komponent kompozycji. Jej paleta jest jednak bardziej stonowana i ascetyczna".
ZNALEŹĆ WŁASNY SPOSÓB PATRZENIA NA NATURĘ
autor: Alicja Meryńska, ART PAPIER 15.04.2017
"Praca twórcza to etat, codzienna praca. Każdego dnia projektuję, szkicuję. Często są to małe kompozycje, formy, które dopiero po wielu próbach przenoszę na większy format. Codziennie planuję cykle obrazów, dbając przy tym o spójność przekazu pod względem treści i formy, a także użytych środków. Warto zaznaczyć, że zawsze pracuję od razu nad całościową koncepcją cyklu obrazów. Projekty są bardzo trudne pod względem przeniesienia na format, wymagają innych narzędzi. Dlatego często próbuję realizacji projektu i wracam znowu do małych form. Są to ciągłe zmagania z samym sobą, polegające na kształtowaniu własnych umiejętności i dążeniu do osiągnięcia najlepszego przekazu." RYNEK I SZTUKA 30.03.2017